Wesele sztygara, czyli opowiadajmy historie

Joanną Szymańską z firmy PANSA, zajmującej się doradztwem dla przedsiębiorstw społecznych rozmawia Michał Sobczyk

Jak zabrać się do projektowania kompleksowego produktu turystycznego?

Nie polecam wymyślania czegoś zupełnie od zera: nasz produkt powinien posiadać zakorzenienie w lokalnej rzeczywistości. Dobry przykład stanowi tutaj Bałtów, gdzie ktoś kiedyś wykopał kości dinozaurów, a teraz na tej podstawie opowiadana jest cała historia. Kiedy rozmawiam z organizacjami pozarządowymi czy spółdzielniami socjalnymi zawsze mówię im, żeby rozglądali się bardzo blisko siebie. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Wywiad

Specjaliści od czasu wolnego

dr. Maciejem Kronenbergiem, prezesem łódzkiego Centrum Inicjatyw na Rzecz Rozwoju REGIO, rozmawia Michał Wójtowski

Pańska organizacja przedstawia się jako „specjaliści od czasu wolnego”, który przecież chętnie zagospodarowują kultura masowa i przemysł rozrywkowy. Jak znaleźć się wobec takiej konkurencji?

Wydaje mi się, że jeśli nie wygrać, to przynajmniej dobrze konkurować można przede wszystkim dobrą ofertą. Bazujemy na sporej wiedzy o lokalnym dziedzictwie kulturowym i uwarunkowaniach. To jest nasza przewaga. Można też powiedzieć, że jesteśmy uzupełnieniem oferty stricte komercyjnej. Duże firmy dysponują dobrą techniką, ale nie zawsze mogą się pochwalić dobrą jakością merytoryczną swoich produktów i usług. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Wywiad